5. ledna 2014 v 14:38 | Lexi |  Recenze - knihy
Za výtisk děkuji nakladatelství Fragment.
Oficiální text:
Vítězství znamená slávu a bohatsví.
Prohra znamená jistou smrt.
Hunger Games začínají...
V trockách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji.
Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger Games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život.
Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosovaná, a nabídne svou účast dobrovolně.
Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska.
Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?
Děj v kostce:
Mladá Katniss Everdeen je obyvatelkou Dvanáctého kraje, kde převládá bída a chudoba. Její otec zemřel a matka jeho smrt i po letech těžce nese, proto se hlavou rodiny stala Katniss - kromě sebe se musí postarat o matku i o mladší sestru Prim. Přežívají díky její schopnosti lovit a orientovat se na černém trhu. To ovšem ne vždy stačí, proto jídlo získává i mnohem odvážnějším způsobem, než utíkáním do zakázané zóny. Kupuje totiž oblázky, za které dostane pšenici. Neplatí ovšem penězi, ale přiházováním jejího jména do osudí, které určí, která dívka a který chlapec tento rok zastoupí Dvanáctý kraj v soutěži organizované hlavním městěm, Kapitolem. Když nadejde den pravdy, z osudí vytáhnou jméno její sestry Prim. Katniss neváhá a nabídne se místo Prim dobrovolně. Začíná snaha o přežití, která se komplikuje kvůli druhé polovině výpravy do reality show - Peeta Mellarka.
Můj dojem:
Na Hunger Games se mě snažilo nalákat hodně lidí. Nic moc jsem o tom nevěděla, ale i tak jsem si o knihu napsala a již brzy jsem jí držela v rukou. Přečetla jsem si zadní obal knihy, kde jsem si přečetla oficiální text a myslela jsem si, že si ze mě dělají srandu. Reality show? Jako vážně? Co to je za blbost? Povím vám to tak: do Vyvolených to má hodně daleko.
Otevřít knihu a začít číst se mi vážně nechtělo, nakonec jsem se do toho pustila jen proto, že jsem věděla, že budu muset napsat recenzi. V hlavě jsem už vymýšlela, jak napíšu, že to stálo za houby. Ale hádejte co? Nenapíšu. Kniha mě naprosto vtáhla do sebe a pokud vám mám nějakou dobrodružnou knihu, která není (vyjímečně) o upírech, čarodějích a vlkodlacích doporučit, je to Hunger Games.
Hlavní hrdinka je velmi zajímavá, a to nejen proto, že jsem si zamilovala jméno Katniss. Ona je bojovnice - vytrpěla si toho v životě hodně, ale i přes to je odhodlaná se nevzdat. Navíc je to o něčem jiném. Není to už to klišé, že je jedna holka, dva kluci a zápletka na celou knihu/film/seriál je vymyšlená (popřípadě ještě naopak - jeden chlap a dvě ženské, ale to je málokdy na dlouho). Samořejmě ano, láska se vyskytuje, ale netočí se to kolem "Ach, Edwarde, já tě miluji."; "Ach, Bello, já tebe taky!". Kdo ví, jak se bude vyvíjet další knihy, zda bude více rozebrána zápletka Hurikána a Peeta, což očekávám, nebo nikoli. No dobře, tak to tak vidím, že na 98% bude :D Každopádně by mi to ani nevadilo, pokud z toho neudělají další Twilight (se vší úctou k fanouškům, ale to by se paní Collinsová musela vážně hodně snažit, aby to takhle podělala. Nechápejte mě špatně, já Twilight taky měla velmi ráda, asi v 10. Teď mi spíš připadá, že to napsala Rosamunde Pilcher než Stephenie Meyerová). Nejspíš bych zatím byla teem Peeta, i když na začátku TVD jsem taky byla team Stelena, asi půlku první série.
Nutno ale dodat, že pár věcí mi moc nesedlo. Některá jména byla velmi šokující - typu Hurikán. Kdyby se tak jmenovali všichni, tak fajn, je to součást knihy, ale když se jeden jmenuje Hurikán a druhý Peeta - působí to trochu divně. Nejspíš to mohli nechat v originále jako Gale - to sice znamená vichřice nebo hurikán, ale rozhodně to zní líp. Teď marně vzpomínám na další věci, které mě moc nenadchly, ale už si nic nevybavuji. Určitě tam bylo ještě něco, co mě trklo přímo při čtení, ale nebylo to tak zásadní, když si to ani nepamatuij :D
Knižní spracování Hunger Games jsem ještě neviděla - chystám se to napravit, jakmile přečtu celou sérii. Na další knihu už se velmi těším, chtěla bych jí přečíst ještě do konce prázdnin, protože když jednou začnete, nepřestanete. Rozhodně se nejedná o knihu, kdy bych mohla říct, že přečtení byla ztráta času. Doporučila bych ji všem dospívajícím, kteří by chtěli vyzkoušet něco jiného. To je něco, co vám tato kniha zaručí. Rozhodně je to dobrodužství, které vás vtáhne do sebe.
Nebudu vám cpát nějaké další vypravování o této knížce, to by si moc lidí nepřečetlo. Pokud jsem vás zaujala, přečtěte si ji, pokud ne, taky si ji přečtěte, ona vás zaujme sama :D Objednat si ji můžete hned teď na tomto odkaze za 254,-.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.